parallax background

کلینیک مشاوره مدیریتی


کلینک RPI-C خدمات تخصصی عارضه‌یابی و بهینه‌سازی فرآیندها و فعالیت‌ها در حوزه‌ بازاریابی و فروش را ارائه می‌دهد. ما با بهره‌گیری از کارشناسان خبره به کسب و کارهای نوپا، شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ کمک می‌کنیم تا با افزایش کارآیی و اتخاد راهبردهای صحیح، «سود» خود را افزایش دهند. مایکل پورتر که بی‌شک یکی از بزرگترین نظریه‌پردازان در حوزه تدوین استراتژی است تاکید می‌کند که « سودآوری» مهمترین هدف یک کسب و کار است؛ و اینکه هدف اصلی از رقابت، شکست دادن و غلبه کردن بر رقبا نیست بلکه رقابت بر سر کسب «سود» بیشتر است.

بی‌شک بازار امروز ایران میدانی جذاب برای تاخت و تاز نام‌های تجاری در بخش کالا و خدمات است. سال‌ها تجربه به ما نشان داده است که عموما علل شکست کسب و کارها نتیجه بی‌توجهی‌های سهوی مدیران به نقاط ضعف آنها‌هاست.

هر کسب و کاری را می‌توان به یک موجود زنده مثل انسان تشبیه که دارای اندام‌های تخصصی با وظایف مشخص است، ضمن اینکه همه این اندام‌ها بصورت هماهنگ و منظم با یکدیگر در ارتباط هستند و در نهایت یک زندگی سلامت و پرتحرک را برای انسان فراهم می‌آورند تا انسان بتواند با برنامه‌ریزی و عمل کردن به برنامه‌های تدوین شده به اهداف متعالی خود دست یابد. آنچه که اختلال یا بیماری نامیده می‌شود عموما یا منشاء درونی دارد مثل بیماری‌های خودایمنی که سیستم دفاعی بدن علیه خودش شروع به فعالیت می‌کند؛ یا نتیجه عوامل بیماری‌زا (پاتوژن) مانند ویروس‌ها و میکروب‌ها و سایر عوامل بیماری‌زایی است که از خارج وارد شده و فعالیت عادی و سالم اندام‌های بدن را دچار اختلال و یا اضمحلال می‌نمایند.

RPI-C با استفاده از تکنیک‌های علمی و عملیاتی که حاصل سال‌ها تجربه ارزنده مدیران اجرایی این مجموعه است در چهار مرحله اجرایی اقدامات لازم را انجام می‌دهد:

  • مرحله اول- تشخیص منشاء اختلالات و عدم کارکرد صحیح بخش‌های مختلف کسب و کار(نقاط ضعف)
  • مرحله دوم- ارائه راه‌کارهای عملیاتی برای رفع نقاط ضعف به ویژه با بهره‌گیری از نقاط قوت کسب و کار
  • مرحله سوم- تدوین و اجرای برنامه عملیاتی با کمک مدیران و واحدهای مختلف کسب و کار.
  • مرحله چهارم- پایش نتایج و اقدامات اصلاحی جهت رفع نواقص و حصول نتایج قابل اعتماد و ماندگار.

نتایج ملموس:

  • افزایش سود
  • رشد و توسعه
  • ارتقای نیروی انسانی به عنوان سرمایه
  • ایجاد مزیت رقابتی