شبکه های اجتماعی
از جمعیت حدود 7.5 میلیاردی کره زمین ۳٫8 میلیارد از اینترنت و فضای مجازی استفاده میکنند . حدود ۲٫9 میلیارد نفر از این جمعیت بزرگ، کاربران فعال شبکه های اجتماعی هستند . از اینرو می توان نتیجه گرفت که تعداد زیادی از این افراد در دنیا هر روز به جای مطالعه روزنامه و مجله، خواندن کتاب و مقاله و یا حتی تماشای تلویزیون، و به شکلی مستمر در حال مرور کردن شبکههای اجتماعی هستند. اکنون تصور کنید چنانچه ما خواستار جذب درصد کوچکی از این جمعیت بزرگ باشیم، با چه تعداد مخاطب فعال مواجه خواهیم بود؟ و از نگاه حرفه ای تر، چه فرصت بی نظیری برای ایجاد تعاملی مناسب با خریداران خئاهیم داشت. استفاده صحیح از یک شبکه اجتماعی در جذب مشتری، نیازمند ظرافت و دقت عمل است تا پیامی تاثیرگذار بر ذهن و جان مخاطب بنشیند. ما براین باوریم که تجارت در دنیای امروز بدون حضور هوشمندانه و فعال در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اگر نه غیرممکن، اما کاری بسیار دشوار و غیر حرفه ای خواهد بود. بنابراین پیام ما به شما حرفه ای ها این است که حرفه ای عمل کنید.
مراحل طراحی، اجرا و مدیریت شبکههای اجتماعی :
- مرحله اول: بررسی بیزینس مدل شما
- مرحله دوم: انتخاب شبکه های اجتماعی متناسب با بیزینس مدل
- مرحله سوم: تولید محتوای با ارزش
- مرحله چهارم: توزیع محتوای تولید شده در شبکه های اجتماعی مختلف بر اساس نوع محتوا
- مرحله پنجم: کنترل بازخورد حاصله
- مرحله ششم: اصلاحات احتمالی محتوا در راستای بیزینس مدل
- مرحله هفتم: ایجاد چرخه بهبود و یا ارتقا بیزینس مدل